Mijn PayPal of creditcard betaling wordt vastgezet/geweigerd
Krijg je het bericht dat je betaling is geweigerd nadat je met PayPal of creditcard hebt betaald? De redenen kunnen verschillend zijn.
Zo kan het bij
PayPal voorkomen dat de betaling is geweigerd omdat er onvoldoende saldo aanwezig is. Heb je je account gekoppeld aan je betaalrekening, controleer dan eerst je saldo.
Helaas zijn PayPal en creditcard betalingen gevoelig voor fraudeurs. Om te voorkomen dat
fraudeurs met jouw betaling aan de haal gaan of op jouw naam een bestelling plaatsen, worden de betalingen aan de hand van een groot aantal criteria automatisch en objectief gecontroleerd. Hierdoor kan een betaling worden
afgekeurd. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan wanneer gegevens zoals de vervaldatum of CVC code niet goed zijn ingevuld, het land van het IP adres niet overeenkomt met het land waar de pas is geregistreerd of de betaling plaatsvindt vanaf een locatie waar al vaker fraude is geconstateerd.
Weet je zeker dat jij de bestelling hebt geplaatst, kan je verklaren waarom bepaalde gegevens zo worden getoond en twijfel je nu of de bestelling nu wel of niet goed door komt, neem dan contact op met onze
klantenservice. Zij kunnen nagaan of de betaling in afwachting van goedkeuring is en mogelijk de transactie alsnog goedkeuren.
Mijn PayPal of creditcard betaling wordt ten onrechte geweigerd
Het kan soms voorkomen dat je betaling ten onrechte wordt geweigerd. Door het groot aantal criteria die automatisch worden gecontroleerd in combinatie met bijvoorbeeld jouw locatie of dikke vingers die daardoor mistypen, kan jouw betaling worden aangezien voor een fraudeur. Dat is natuurlijk erg vervelend, maar niet altijd te voorkomen. We kunnen een geweigerde betaling helaas niet terug draaien. Het bedrag zal niet worden afgeschreven en de bestelling is dan automatisch geannuleerd.
Wij maken geen gebruik van zwarte lijsten en delen afgekeurde betalingen ook nooit met andere bedrijven. Zoals gezegd is een foutje snel gemaakt en wil dat niet meteen zeggen dat je een fraudeur bent. Het goede nieuws? Met al deze controles worden steeds meer echte fraudeurs op tijd gedetecteerd en zorgen ze ervoor dat zowel wij als onze klanten worden beschermd tegen oneigenlijke betalingen.
Wat moet ik nu doen?
Natuurlijk willen wij net zo graag als jij dat jij je bestelling zo snel mogelijk thuis bezorgd krijgt. Je kunt de bestelling dan ook opnieuw plaatsen. Het is wel verstandig om dan een andere betaalmethode te kiezen zoals iDEAL of AfterPay. Heb je hulp nodig met het plaatsen van de bestelling? Neem dan contact op met onze
klantenservice.